dissabte, 27 de gener del 2018

SI REGAM LES PEDRES... ACABARAN CREIXENT MUNTANYES?


Un dia reberem la visita molt especial de na Bel. Na Bel ens duia un interrogant per part dels infants de la clase de 4 anys, un interrogant que ens ho féren arribar en format digital: un video.

En ell ens infants ens explicaven la seva investigació que feien sobre la hipòtesi que si regaven pedres, aquestes creixerien i es farien muntanyes. Per això com bons científics, prepararen a clase unes safates amb pedres i plantes que anaven regant, observant i registrant si creixien. El seu problema era que en el recull de dades aquestes no estaven organitzades i es feien un embull. Ens demanaven si nosaltres podríem construir uns papers de científics que els ajudassi a organitzar totes les dades.

Nosaltres acceptàrem la proposta super contents.

Començàrem a caminar amb l'interrogant revisant els vídeos que ens arribaren. Els miràrem i observàrem a poc a poc per construir la comprensió de la situación- problema que se'ns plantejava. A continuación concretàrem l'interrogant- problema (la qual cosa va costar perquè ens havíem quedat amb la idea de com es feien les muntanyes ja que la seva hipòtesi de què sortien de créixer les pedres).

Després d'aquesta carta ens quedà clar que necessitaven ordenar les dades, i que a aquests papers científics se'ls havia d'anomenar graelles... I què són les graelles? Ens demanàrem. estiguérem d'acord que tenien aspecto de "taula" amb información i dades. I és que resultava que a la classe en teníem un munter! Ens ajuden a organitzar- nos com a classe i funcionar. Així que les agafàrem totes (pasar llista, aniversari, mediadors, menjador, faltes assistència...) i per grups les analitzàrem: com són? Quina estructura tenen? Després cada grup a través d'un portaveu va compartir la seva investigació.




Després cada grup fer una proposta pels infants de quatre anys, cada grup podía decidir es suport de fer- les (paper o ordinador), mida full i la decoració. Un grup, triat per sorteig prepararía la comunicació que també faríem en vídeo pels infants.


A la conversa colectiva final, després que cada grup expliqués el model creat, creàrem un de comú a partir d uns criteris comuns que establirem de tots aquells aspectes que pensàvem havia de cumplir la graella tenint en compte dels destinataris.


Triat el model, que férem dos un de senzill i un altre a què afegirem registrar la quantitat d'aigua amb què es regava.

Finalment envíarem video. Esperam notícies de com els ha anat.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada